Podul rutier are o lungime de 55 de kilometri și a fost terminat în nouă ani. Lucrarea este un element cheie în infrastructura așa-numitei Grater Bay Area, o zonă economică de 56.500 de kilometri pătrați din sudul Chinei, ce cuprinde 11 orașe cu o populație totală de 68 de milioane de oameni, informează CNN.
World’s longest sea bridge: Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge is ready for launch pic.twitter.com/Ditk9pz9IA
— China Xinhua News (@XHNews) October 22, 2018
Podul permite scurtarea timpului de călătorie între Hong Kong și zona meropolitană Pearl River Delta (Greater Bay), la doar trei ore cu mașina. Șoferii din Hong Kong au nevoie, pentru a trece podul, de un permis special.
Criticii proiectului susțin că în Hong Kong cererea pentru acest sistem de transport este redusă, iar calea ferată și podul Shenzhen-Zhongshan, ce va fi terminat în 2024 va reduce traficul în zonă cu 25% în 20 de ani. Iar unii văd podul drept un instrument al Guvernului chinez de a-și spori influența în Hong Kong, ce are un sistem judiciar independent și o legislatură semi-democratică.
Podul poate rezista unui cutremur de 8 grade și unui super taifun, construcția având încorporat 400.000 de tone de oțel și a costat 20 de miliarde dolari, potrivit CNN.
Potrivit oficialilor chinezi, șapte oameni au murit pe șantier, iar alte 275 de persoane au fost rănite.
Foto: Hepta